Adriatic Group sve uspješnija
![](/bundles/websitenews/gallery/news/91/amir.jpg)
Kompanija Adriatic Group je tokom 2016. ostvarila značajan napredak u poslovanju.
Šta je potaknulo taj rast i koliko je povećanje prihoda?
B.A.: U 2016. godini bilježimo značajan rast prihoda koji je na nivou grupacije iznosio 72 mil. €. Osim uobičajenog organskog rasta na svim tržištima, porast je i posljedica preuzimanja distribucije proizvoda Podravke i Atlantic Grupe na većem dijelu zapadnoevropskih tržišta.
Naše EU kompanije su rasle u prosjeku 30-50 posto, dok je porast prihoda u BiH udvostručen i pored problema s plasmanom roba iz primarnog sektora u protekloj godini.
Koliku dobit članice Adriatic Group bilježe na domaćem, a koliku na tržištima EU? Koja su Vam tržišta u tom smislu najzanimljivija?
B.A.: Dobit, koja prema poslovnoj politici grupacije spada u domen poslovne tajne, značajno je rasla protekle godine, srazmjerno povećanju ukupnih prihoda. Naravno, EU tržišta su nam profitabilnija, a u tom smislu sve više ulažemo u razvoj biznisa u Njemačkoj, kao za nas najvećem i najzahtjevnijem EU tržištu.
Koje aktivnosti su obilježile poslovanje Adriatic Group u protekloj godini? Na kojim EU tržištima poslujete?
B.A.: S obzirom da je core business naše grupacije distribucija hrane s naših prostora na tržišta Evropske unije uspjeli smo u 2016. godini potpisati ugovore o zastupanju sa najznačajnijim kompanijama iz regiona.
Proizvode Podravke, preko sopstvenih firmi u četiri evropske drzave, plasiramo na tržišita DACH regije, Beneluxa, V. Britanije, Irske i Francuske. S proizvodima Atlantic Grupe smo prisutni, uglavnom, u Njemačkoj, Austriji i zemljama Beneluxa.
Osim navedenih kompanija imamo dugoročnu suradnju sa svim većim kompanijama Hrvatske, Srbije, BiH i Makedonije čiji najpoznatiji brandovi su dio našeg distributivnog portfolija.
Sa svim navedenim, Adriatic Group je postala najveći i najznačajniji izvozni partner industriji hrane svih država zapadnog Balkana.
Koji su bili najveći izazovi u godini iza nas?
B.A.: U protekloj godini smo zaokružili naše poslovanje na EU tržištima, te obezbijedili prisustvo roba u prestižnim evropskim lancima. Tako bilježimo rast plasmana roba u Key Accounte Edeka, Rewe, Metro i Real u Njemačkoj, Albert Heijn u Holandiji, te Spar, Billa, Merkur i Penny u Austriji. Završeni su pregovori i s većinom Hard-Discountera gdje uskoro očekujemo ulistavanja naših proizvoda u Aldi, Hofer i Lidl.
U BiH imate firme koje se bave organizacijom primarne poljoprivredne proizvodnje, te dvije fabrike za preradu voća i povrća. Kako ocjenjujete poslovnu godinu u našoj zemlji?
B.A.: Naše dvije fabrike u Bijeljini i Zvorniku bilježe rast proizvodnje od preko 50 posto i naš brand Natura, osim izvoza u 15 EU država, postaje najznačajni brand u svojoj kategoriji u BiH. Narednih godina ćemo razvijati Naturu kako u BiH, tako i na tržištima zemalja regije.
Putem naše firme Agrona iz Živinica smo protekle godine uspjeli okupiti 2250 kooperanata za proizvodnju krastavca kornišona u cijeloj BiH. Ostvarena je proizvodnja od preko 8000 tona delikatesnog krastavca što je vjerovatno i najveća proizvodnja ovog proizvoda u ovom dijelu Evrope.
Nažalost, zbog tržišnih poremećaja, bili smo prisiljeni uništiti cca 1200 tona krastavca, ali nismo dozvolili da se gubitak prenese na naše kooperante koji su uredno, doduše s malo zakašnjenja, isplaćeni. Time smo sačuvali našu proizvodnu bazu i poslali signal poljoprivrednicima za naše dugoročno prisutvo i ulaganja u poljoprivredni sektor BiH.
Kako biste opisali trenutnu situaciju u poljoprivrednom sektoru u Bosni i Hercegovini? U kojem smjeru očekujete kretanja u ovom sektoru narednih godina?
B.A.: Bez još značajnijeg uključivanja države na svim nivoima u problematiku poljoprivrede i poljoprivrednika neće se moći optimalno iskoristiti potencijali koje objektivno u BiH posjedujemo. Potrebno je, pored ostalog, poticati uzgoj i plasman izvozno orijentiranih kultura. Kroz naše kontakte u Evropi znamo da postoji interes za voće i povrće s naših prostora, kako kao sirovina za prerađivački sektor, tako i za direktan plasman na police trgovačkih lanaca u evropskim zemljama.
Kakve rezultate očekujete na kraju poslovne godine, te koji su planovi za 2017. godinu?
B.A.: Smatram da ćemo slijediti trend rasta prihoda, te se u ovoj godini značajno približiti željenom ukupnom prometu od 100 mil €. Osim razvijanja biznisa na svim tržištima, ušli smo i u proces jačanja unutarnje strukture svih kompanija, te smo u potpunosti otvoreni za upošljavanje kadrova koji mogu pridonijeti daljem rastu i razvoju naše grupacije.
U Holandiji i Njemačkoj planiramo izgradnju sopstvenih logističkih centara kako bi efikasnije izvršavali svoju misiju, a to je kontinuiran plasman prehrambenih proizvoda sa naših prostora u zemlje Evrope.
Isto tako nastavit ćemo s ulaganjima u naše BH kompanije kako bi, između ostalog, dali i svoj doprinos razvoju privrede naše zemlje.
![](/bundles/websitenews/gallery/news/92/agronam.jpg)
Firma Agrona d.o.o. Živinice je izvršila isplatu za prvu polovinu mjeseca jula 2017. svojim kooperantatima koj ...
![](/bundles/websitenews/gallery/news/93/certm.jpg)
Predstavnici certifikacijske kuće ICS posjetili su fabriku Natura food u Balatunu, koja je uspješno ispunila s ...
![](/bundles/websitenews/gallery/news/91/amirm.jpg)
Kompanija Adriatic Group je tokom 2016. ostvarila značajan napredak u poslovanju. Šta je potaknulo taj rast i ...